Cecilia Sahlström

Jag debuterade med Vit syren 2017 (2016) och kom ut med I egna händer april 2018.



torsdag 13 december 2018

Uppåt i skrivarverkstaden - Nominerad till Storytel Awards 2019 och annat roligt

Ibland är det knappt som en heltidsarbetande människa orkar tänka författande överhuvudtaget. Särskilt så här års.

Så händer det!

Det dimper ner ett mail i inboxen ena dagen och ett brev i postboxen nästföljande dag.

"Du är nominerad till Storytel Awards 2019" 


Det innebär att I egna händer, jag och inläsaren Maria Lyckow är nominerade.  Och vet ni, det känns som:

💫💫"Du är nominerad till Storytel Awards 2019!"💫💫

Och med ens är författandet inte alls något motigt eller jobbigt. Det är så roligt, världens roligaste jobb faktiskt.

Brevet då?
Jo det var från ALIS och Myndigheten för tillgängliga medel:

"Din bok I egna händer (...) har blivit efterfrågad av personer med läsnedsättning som inte kan läsa tryckt text. ALIS (Administration av litterära rättigheter i Sverige) har därför glädjen att meddela att MTM (...) har gjort denna bok tillgänglig som talbok."

Jag blev rörd. Ja det blev jag, rörd och väldigt glad. Och särskilt som 

Musikhjälpen 2018 har som tema "Alla har rätt att funka olika"

Skänk gärna en slant till deras insamling!

Så, två underbara nyheter inom två dagar. 
Jag ångrar inte en sekund att jag tog det där klivet för ett antal år sedan, klivet rakt ut i det okända.

Och hörni, 

Kom för all del ihåg att rösta på I egna händer, start 7 januari 2019!


Med kärlek 

från en mycket glad författare!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar